68 milionů důvodů proč by se firmy měly držet dále od Dropboxu

15.9.2016

Pro uživatelé Dropboxu to musela být znepokojující zpráva: koncem srpna vyšlo najevo, že na jejich účty v roce 2012 zaútočili hackeři a získali přístupové údaje k 68 milionům uživatelských účtů, které jsou nyní k dispozici na  Dark Webu. Obrovské množství účtů svědčí o velké popularitě Dropboxu a dalších úložišť pro synchronizaci a sdílení souborů. Jsou jednoduché, levné a okamžitě dostupné a miliony uživatelů si na ně ukládají své osobní soubory, dokumenty, obrázky, videa a sdílejí je se svými přáteli a rodinami. Mnoho z uživatelů ale na Dropbox ukládá také pracovní soubory a sdílí je s kolegy, zákazníky a dodavateli.

A to je problém. Útok hackerů na Dropbox totiž nebyl první a zřejmě ani nebude poslední, protože Dropbox je velmi atraktivním cílem s velkým množstvím cenných informací. Zatímco neoprávněný přístup k osobním složkám je nepříjemný, v případě podnikových souborů je situace vážnější. Zcizené přihlašovací údaje znamenají riziko přístupu k citlivým firemním informacím, které mohou vést až ke krádeži duševního vlastnictví, zveřejnění diskrétních informací, poškození reputace, ztrátě zákazníků a ve finále k finančním ztrátám.   

Závěr je jednoduchý: veřejné, na spotřebitele zaměřené služby pro ukládání a sdílení dat nejsou vhodné pro podniky a organizace.  S rozvojem využívání mobilních zařízení k pracovním účelům firmy potřebují lépe zabezpečené služby umožňující vytvořit jasnou a přehlednou politiku pro sdílení a přístup k firemním dokumentům s možností monitoringu a reportování.  Existující řešení, ať již on-premise jako Acronis Access Advanced či cloudová jako Acronis Files Cloud, jsou připravena zhostit se tohoto úkolu, aniž by vystavovala uživatele riziku útoku podobnému tomu, který proběhl na Dropbox. Vy a vaši kolegové nyní máte o 68 milionů důvodů více o takovýchto řešeních přemýšlet.